ניווט בפורום
צריך להתחבר כדי ליצור נושאים ותגובות.

גל תביעות נגד קוינבייס בעקבות פריצת מידע של משתמשים

קוינבייס ניצבת בפני גל תביעות לאחר שהתגלה כי מידע משתמשים נחשף בפריצה, והלקוחות מאשימים את הבורסה בניהול כושל של האירוע. בין ה-15 למאי ל-16 במאי הוגשו לפחות שש תביעות, המאשימות את קוינבייס באי שמירה על אמצעי אבטחה נאותים ובטיפול לא מספק במצב.

אחת התביעות שהוגשה בבית המשפט הפדרלי בניו יורק טוענת שקוינבייס כשלה בהגנה על מידע רגיש של מיליוני משתמשים. המשתמשים טוענים כי קוינבייס לא הצליחה להגן על נתוניהם הרגישים בפריצה.

ב-15 במאי דיווחה הבורסה שפושעי סייבר ניסו לסחוט 20 מיליון דולר לאחר ששיחדו סוכני תמיכה כדי לקבל גישה למערכותיה ולגנוב נתוני משתמשים, כולל שמות, כתובות, מספרי טלפון ומזהים אחרים.

התובע, פול בנדר, טוען כי הבורסה לא נתנה אמצעי הגנה נאותים על אבטחת מידע ולא התריעה בזמן על הפריצה. התביעה מציינת שהמשתמשים עומדים בפני סיכון ממשי של גניבת זהות והונאה פיננסית, ושלהחשפות המידע יהיו השפעות ארוכות טווח.

גל התביעות ממשיך עם מקרים נוספים בבית המשפט הפדרלי בניו יורק ובקליפורניה, כשהן תובעות פיצויים ואמצעים להבטחת הנתונים. אחת התביעות דורשת למחוק את כל המידע הרגיש של התובעים ולבצע בדיקות אבטחה חיצוניות.

דובר קוינבייס לא הגיב על התביעות, אך ציין כי הבורסה לא שילמה את הכופר ומתחייבת להחזיר למשתמשים שנפגעו בפישינג. בורסה צופה עלויות החזר בין 180 ל-400 מיליון דולר לאחר הפיטורים של סוכני תמיכה בהודו שהיו מעורבים בפריצה.

מניית קוינבייס נפלה בעקבות חשיפת הפריצה והחקירה על דיווחים מוטעים, אך חזרה להתחזק לאחר מכן.