פרצת אבטחה משמעותית בחברת התעופה WestJet: מיליון לקוחות מושפעים
ציטוט מ מערכת האתר ב 01/10/2025, 14:17
בחודשים האחרונים, חברת התעופה הקנדית WestJet, השנייה בגודלה בקנדה, מצאה את עצמה במרכז סערה בעקבות פרצת אבטחה חמורה שהשפיעה על כ-1.2 מיליון מנוסעיה. המידע האישי של הנוסעים נגנב בהתקפת סייבר מתוחכמת, אשר העלתה את סוגיית אבטחת הסייבר בחברות תעופה לראש סדר היום הציבורי והבינלאומי.
על פי הדיווחים, הפרצה נחשפה לאחר שהחברה הגישה דיווח לרשויות במדינת מיין, שם נחשף כי 240 תושבים נפגעו בפריצה. המידע שנגנב כולל שמות נוסעים, תאריכי לידה, כתובות דואר ופרטים נוספים כמו דרכונים ותעודות זהות. יתרה מכך, גם מידע הקשור לתגמולים ללקוחות, כמו יתרות נקודות, נמצא בסכנה.
החברה חשפה את התקרית ביוני, לאחר שהבינה כי מערכותיה נפרצו וכי האקרים הצליחו לגנוב נתונים מהרשת שלה. הפרצה קושרה לקבוצת האקרים המכונה Scattered Spider, הידועה במניעיה הכלכליים ובמיומנותה במניפולציה על עובדי מוקדי תמיכה טכנית.
ההתרחשות אינה מוגבלת לקנדה בלבד. חברת התעופה האוסטרלית Qantas הייתה גם היא יעד להתקפה דומה מצד אותה קבוצה, מה שהוביל לגניבת מידע אישי של יותר מ-6 מיליון לקוחות.
ה-FBI וחברות אבטחת סייבר הזהירו בעבר כי תחום התחבורה והתעופה נמצא תחת איום גובר מצד האקרים. חברות תעופה רבות מתמודדות כעת עם האתגר של חיזוק מערכות האבטחה שלהן כדי להגן על המידע האישי של לקוחותיהן.
בימים אלו, כשהאיום הסייבר גובר, עולה השאלה כיצד חברות תעופה נוספות יכולות להימנע ממצבים כאלו בעתיד. האם יש צעדים נוספים שיכולות החברות לנקוט כדי להבטיח את ביטחון הלקוחות? נשמח לשמוע את דעתכם בנושא.
בחודשים האחרונים, חברת התעופה הקנדית WestJet, השנייה בגודלה בקנדה, מצאה את עצמה במרכז סערה בעקבות פרצת אבטחה חמורה שהשפיעה על כ-1.2 מיליון מנוסעיה. המידע האישי של הנוסעים נגנב בהתקפת סייבר מתוחכמת, אשר העלתה את סוגיית אבטחת הסייבר בחברות תעופה לראש סדר היום הציבורי והבינלאומי.
על פי הדיווחים, הפרצה נחשפה לאחר שהחברה הגישה דיווח לרשויות במדינת מיין, שם נחשף כי 240 תושבים נפגעו בפריצה. המידע שנגנב כולל שמות נוסעים, תאריכי לידה, כתובות דואר ופרטים נוספים כמו דרכונים ותעודות זהות. יתרה מכך, גם מידע הקשור לתגמולים ללקוחות, כמו יתרות נקודות, נמצא בסכנה.
החברה חשפה את התקרית ביוני, לאחר שהבינה כי מערכותיה נפרצו וכי האקרים הצליחו לגנוב נתונים מהרשת שלה. הפרצה קושרה לקבוצת האקרים המכונה Scattered Spider, הידועה במניעיה הכלכליים ובמיומנותה במניפולציה על עובדי מוקדי תמיכה טכנית.
ההתרחשות אינה מוגבלת לקנדה בלבד. חברת התעופה האוסטרלית Qantas הייתה גם היא יעד להתקפה דומה מצד אותה קבוצה, מה שהוביל לגניבת מידע אישי של יותר מ-6 מיליון לקוחות.
ה-FBI וחברות אבטחת סייבר הזהירו בעבר כי תחום התחבורה והתעופה נמצא תחת איום גובר מצד האקרים. חברות תעופה רבות מתמודדות כעת עם האתגר של חיזוק מערכות האבטחה שלהן כדי להגן על המידע האישי של לקוחותיהן.
בימים אלו, כשהאיום הסייבר גובר, עולה השאלה כיצד חברות תעופה נוספות יכולות להימנע ממצבים כאלו בעתיד. האם יש צעדים נוספים שיכולות החברות לנקוט כדי להבטיח את ביטחון הלקוחות? נשמח לשמוע את דעתכם בנושא.