איך הבינה המלאכותית משנה את פני העסקאות?
ציטוט מ מערכת האתר ב 11/10/2025, 17:56
בשבוע האחרון, עולם הבינה המלאכותית היה עד לכמה הכרזות משמעותיות שהראו עד כמה הטכנולוגיה הזו הופכת לחלק בלתי נפרד מהאסטרטגיות העסקיות של חברות גדולות. Zendesk, Anthropic, IBM ודלויט הן רק חלק מהשמות הגדולים שהודיעו על עסקאות חדשות ומרתקות בתחום זה. כמו כן, גוגל הצטרפה לחגיגה עם פלטפורמת בינה מלאכותית ייעודית לעסקים.
אבל האם כל זה באמת פשוט כמו שזה נראה? לא בהכרח. המקרה של דלויט מדגיש זאת בצורה טובה. במקביל להודעתה על עסקה עם Anthropic, נאלצה החברה להתמודד עם חדשות פחות נעימות: משרד התעסוקה והיחסים במקום העבודה באוסטרליה הודיע שדלויט תצטרך להחזיר תשלום על דו"ח שנראה שהכיל "הזיות" שנוצרו על ידי בינה מלאכותית.
בפודקאסט האחרון של Equity, קריסטן קורוסק, שון אוקיין ואנתוני דנו בכותרות הללו והשוו אותן לחדשות האחרונות על האפליקציה Sora. נראה כי חברות בינה מלאכותית עשויות להרוויח כסף מאפליקציות רשתות חברתיות לצרכנים, אך עסקאות עם ארגונים מציעות דרך מיידית להכנסה משמעותית.
אנתוני ציין כי בעוד שהאפליקציות הצרכניות יכולות להיות מרתקות, הארגונים הם אלה שבהם נמצא הכסף האמיתי. "אולי Sora תהיה הדרך שבה OpenAI תרוויח כסף בעוד חמש שנים, אבל כך החברות הללו מרוויחות כסף כעת," הוא אמר.
קריסטן ושון הסכימו כי הכלים החדשים של Zendesk הם צעד משמעותי בתחום שירות הלקוחות, כשהם מציעים פתרונות שיכולים להתמודד עם 80% מהבעיות בלי מעורבות אנושית. שון הוסיף כי יש סטארטאפים רבים שמפתחים מערכות דומות, אך האתגר האמיתי יהיה לראות כמה עסקים יאמצו את הפתרונות הללו ויתמידו בהם.
הפודקאסט Equity, המופק על ידי תרזה לוקונסולו, מתפרסם כל יום רביעי ושישי ומציע תובנות מעמיקות על עולם הטכנולוגיה והעסקים.
אז מה אתם חושבים? האם הבינה המלאכותית באמת מהווה את המהפכה שכולנו מחכים לה, או שיש עדיין אתגרים משמעותיים בדרך? נשמח לשמוע את דעתכם.
בשבוע האחרון, עולם הבינה המלאכותית היה עד לכמה הכרזות משמעותיות שהראו עד כמה הטכנולוגיה הזו הופכת לחלק בלתי נפרד מהאסטרטגיות העסקיות של חברות גדולות. Zendesk, Anthropic, IBM ודלויט הן רק חלק מהשמות הגדולים שהודיעו על עסקאות חדשות ומרתקות בתחום זה. כמו כן, גוגל הצטרפה לחגיגה עם פלטפורמת בינה מלאכותית ייעודית לעסקים.
אבל האם כל זה באמת פשוט כמו שזה נראה? לא בהכרח. המקרה של דלויט מדגיש זאת בצורה טובה. במקביל להודעתה על עסקה עם Anthropic, נאלצה החברה להתמודד עם חדשות פחות נעימות: משרד התעסוקה והיחסים במקום העבודה באוסטרליה הודיע שדלויט תצטרך להחזיר תשלום על דו"ח שנראה שהכיל "הזיות" שנוצרו על ידי בינה מלאכותית.
בפודקאסט האחרון של Equity, קריסטן קורוסק, שון אוקיין ואנתוני דנו בכותרות הללו והשוו אותן לחדשות האחרונות על האפליקציה Sora. נראה כי חברות בינה מלאכותית עשויות להרוויח כסף מאפליקציות רשתות חברתיות לצרכנים, אך עסקאות עם ארגונים מציעות דרך מיידית להכנסה משמעותית.
אנתוני ציין כי בעוד שהאפליקציות הצרכניות יכולות להיות מרתקות, הארגונים הם אלה שבהם נמצא הכסף האמיתי. "אולי Sora תהיה הדרך שבה OpenAI תרוויח כסף בעוד חמש שנים, אבל כך החברות הללו מרוויחות כסף כעת," הוא אמר.
קריסטן ושון הסכימו כי הכלים החדשים של Zendesk הם צעד משמעותי בתחום שירות הלקוחות, כשהם מציעים פתרונות שיכולים להתמודד עם 80% מהבעיות בלי מעורבות אנושית. שון הוסיף כי יש סטארטאפים רבים שמפתחים מערכות דומות, אך האתגר האמיתי יהיה לראות כמה עסקים יאמצו את הפתרונות הללו ויתמידו בהם.
הפודקאסט Equity, המופק על ידי תרזה לוקונסולו, מתפרסם כל יום רביעי ושישי ומציע תובנות מעמיקות על עולם הטכנולוגיה והעסקים.
אז מה אתם חושבים? האם הבינה המלאכותית באמת מהווה את המהפכה שכולנו מחכים לה, או שיש עדיין אתגרים משמעותיים בדרך? נשמח לשמוע את דעתכם.