ניווט בפורום
צריך להתחבר כדי ליצור נושאים ותגובות.

שמירה על אמון במדיה דיגיטלית בעזרת בלוקצ'יין

מאמר דעה מאת רומן סיגאנוב, מייסד ומנכ"ל Antix

בסוף 2023, תסריטאים בהוליווד יצאו במחאה על השפעת הבינה המלאכותית בעבודתם, תוך חשש שהיא תפגע ביצירה האותנטית של תסריטים. כעת, בשיא 2024, אנו רואים פרסומות המתבססות על דיפפייקים של מפורסמים כמו טיילור סוויפט וטום הנקס, כחלק מהמאבק במידע שגוי בבחירות.

בימים אלו, בשנת 2025, אנחנו עדים לשינויים מהירים במערכת הבידור והמדיה, המובלים על ידי בינה מלאכותית. לפי סקרים, 52% מהאמריקאים מרגישים חשש מהשפעת הבינה המלאכותית על חייהם, ו-68% מהצרכנים בעולם חוששים מחשיפה למדיה לא מהימנה.

בינה מלאכותית משנה את אופן יצירת התוכן הדיגיטלי ומעלה סימני שאלה בנושא בעלות, אוטנטיות ואתיקה. יכולת היצירה הסינתטית המהירה שלה יכולה לערער את האמון במדיה אמינה, כאשר יוצרים ובעלי עסקים עלולים להתמודד עם מחלוקות משפטיות ופגיעה במוניטין.

בלוקצ'יין נתפס כפתרון לצורך בעלות ושקיפות בתוכן דיגיטלי. בעידן הבינה המלאכותית היוצרת, הבלוקצ'יין מציע אפשרות לאימות תוכן ללא תלות בגורם מרכזי.

הנוכחיים חוקי הקניין הרוחני אינם מתמודדים עם אתגרים שמציבה מדיה הנוצרת על ידי בינה מלאכותית. למי שייך התוכן החדש שנוצר? ללא תיעוד ברור, מחלוקות בעלות ימשיכו להתרבות. מדיה מניפולטיבית עשויה אף לערער את האמון בתחומי העיתונות והפוליטיקה.

בעולם הקריפטו, גם לבלוקצ'יין יש תפקיד חשוב. הוא יכול לאמת בעלות על נכסים דיגיטליים ולמנוע שימוש לא מורשה במדיה סינתטית. כל תוכן יכול להיות מתועד על הבלוקצ'יין, מה שמאפשר יציבות ובקרה על נכסי מדיה שנוצרו בבינה מלאכותית.

הבלוקצ'יין מציע אפשרות לרשום ולאמת מדיה, ומאפשר ליוצרים להוכיח בעלות על תוכן דיגיטלי, לעקוב אחרי שימוש ולוודא אוטנטיות. יישום טכנולוגיה זו יוכל למנוע שימוש לא מורשה במדיה סינתטית, גם בעולמות הוירטואלים ובתוכן המיוצר בבינה מלאכותית.