ניווט בפורום
צריך להתחבר כדי ליצור נושאים ותגובות.

הצלת אמון במדיה הדיגיטלית באמצעות בלוקצ'יין

בסוף 2023, כותבי הוליווד פתחו במאבק נגד השתלבות הבינה המלאכותית בעבודתם, מתוך חשש שהטכנולוגיה תיצור תסריטים באופן שיפגע בסיפור האותנטי. שנה לאחר מכן, ביוזמה ציבורית, הופצו גרסאות דיפפייק של סלבריטאים כמו טיילור סוויפט וטום הנקס, במטרה להזהיר מפני דיסאינפורמציה בבחירות.

אנחנו כבר מספר חודשים לתוך 2025, וכיום ברור כי ההתקדמות בתחום הבינה המלאכותית מייצרת אתגרים חברתיים משמעותיים בהתמודדות עם מציאות מעוותת ומידע מטעה. אף שאנחנו נמצאים לכאורה בעידן הבינה המלאכותית, מעל לחצי מהאמריקאים חוששים ממנה יותר מאשר בטוחים ביתרונותיה. סקרים עולמיים מראים כי 68% מהצרכנים מביעים דאגה לפרטיותם, במיוחד בגלל החשש ממדיה מטעה.

היכולת של הבינה המלאכותית לייצר תוכן מדמה מציאות מעלה בעיות בנוגע לאתיקה, בעלות ואמיתות. הפצת דיפפייקים ושימוש בלתי מאושר בתוכן כזה דורשת כלי אימות אמינים כדי לשמור על האמון במדיה הדיגיטלית. בדיוק כאן נכנסת לתמונה טכנולוגיית הבלוקצ'יין שמציעה פתרון לניהול בעלות על תוכן ואימותו. היום, יותר מאי פעם, יש צורך בשימוש בטכנולוגיה זו להגנה על אמון הצרכנים.

חוקי הקניין הרוחני מתקשים להתמודד עם מדיה שנוצרת על ידי בינה מלאכותית, מה שיוצר חוסרים משמעותיים ברגולציה. הבהירות לגבי למי שייכת זכות היוצרים על תוכן כזה נחוצה מאי פעם - האם למי שסיפק את הקלט, לחברה שמאחורי המודל, או למישהו אחר? נעדרות כאלה מובילות לעולם שבו המדיה יוצרת חוסר אמון בעיתונות, בשווקי הכספים ואף ביציבות פוליטית.

הבלוקצ'יין, בפוטנציאל שלו, מאפשר לתעד כל יצירת מדיה דיגיטלית בצורה שאינה ניתנת לשינוי, ולהוכיח את מקורה ובעלותה. כך לדוגמה, מפתחי משחקים יכולים לרשום מוצרים שנוצרו על ידי בינה מלאכותית בבלוקצ'יין כדי להבטיח את מקורם ונכסיהם. גם בתעשיית ההפקה והמטאוורסי, תעניק הטכנולוגיה פתרון להגנה על יצירות דיגיטליות מפני שימוש ורמאות לא מאושרת.